Welkom bij muziek-recensies.nl!

Waarheen je ook wilt, als er een link is met recensies en muziek proberen wij je met de kortste route naar de juiste website te dirigeren.
Heb jij nog suggesties die hier ontbreken? Laat het ons weten via de contactbutton.
Vergeet ook niet even onze Spelregels door te nemen.

Veel plezier op je reis vanaf hier.
Het muziek-recensies.nl team

In concert - Joke Bruijs en het North Sea Symphonic Bigband Orchestra

Ik was gistermiddag in een terecht uitverkochte Grote Zaal van De Doelen in Rotterdam. Ze schitterde begeleid door het prachtig spelende North Sea Symphonic Bigband Orchestra onder leiding van Frits Landesbergen. Ze heeft ook een nieuwe CD uitgebracht, genaamd Young at Heart, met ditzelfde orkest, waarvoor Frits alle arrangementen heeft gemaakt. Een CD die, met name in de NRC, pràchtige recenties heeft gekregen. En terècht!

Zoals ook dit jubileumconcert pràchtige recentie's zal krijgen, en ook dàt is méér dan terecht op een kleine kanttekening na, dat Ron Brandsteder dat, gelukkig ene lied dat hij zong, voor mij niet had hoeven zingen, want dàt was behoorlijk onzuiver. Jan Kooijman kwam dansend èn zingend goed uit de verf, óók Madeline Bell zong erg goed (met in het begin van haar song de microfoon ondersteboven, wat bij Joke tot een keihard gegier leidde). Er was nòg iemand die op het podium niet kon ontbreken, dat was Gerard Cox. Joke en hij zongen Diep in mijn hart van Jaap Valkhof, dat ze óók in De Oase Bar doen. En Gerard zong op verzoek van Joke Voor mijn dochtertje, wat ik óók zó prachtig vind.

Maar dè grote ster was Joke zelf. Ze zag er prachtig uit, en haar warmte, dankbaarheid, en vereerdheid waren voelbaar in de zaal. Ze uitte dat ook méérdere keren. Haar stem is, ik heb het al eerder gezegd, buitengewoon mooi, en in de prachtige akoestiek van De Doelen kwam hij nòg meer tot zijn recht. Dit was een jubileumconcert een groot artiest als Joke Bruijs volkomen wáárdig. Het was een éér om erbij te mogen zijn, en ik heb iets gedaan op het eind van het concert, iets wat ik nog nóóit eerder heb gedaan, zèlfs niet bij Ella Fitzgerald, Sarah Vaughan, of Barbra Streisand, ik heb haar bloemen gebracht, wat weer resulteerde in drie dikke zoenen van haar.

Muziek-recensies.nl in het kort

Ons Bedrijf

Ons bedrijf heeft geen werknemenrs, alleen vrijwilligers. Het is ook geen echt bedrijf want er is geen verdienmodel. Wij waren echter van mening dat er in Nederland nog geen onafhankelijk platform was waar alle muziekstijlen neutraal beoordeeld worden. Misschien zijn ze er wel maar wij kennen ze niet. In ieder geval zijn wij niet bevooroordeeld voor welk genre dan ook. En dat telt!

Ons Doel

Dat is eigenlijk hierboven al beschreven, we streven ernaar om iedereen zijn product te laten beoordelen door (semi)leken. Onze vrijwilligers zijn voorzien van de nodige ervaring op muziekgebied en geven een zo objectieve mening als mogelijk is, straight to the point. Ook als het ons persoonlik niet bevalt dan proberen wij voor de liefhebbers toch een aantrekkelijke column te schrijven.

Ons Team

Ons team bestaat op dit moment o.a. uit een artiestenmanager met meer dan 35 jaar ervaring; een radioprogramma-maker met meer dan 40 jaar ervaring; een ex-technicus van o.a. Normaal, Los Vast en diverse top100-orkesten)
Heb jij enig gevoel met muziek en schrijven, wordt dan vrijwillger bij ons. Je hoeft geen ervaring te hebben met schrijven, dat leer je op den duur vanzelf wel, het enige wat telt is dat je gewoon een eigen mening hebt als je luistert naar een cd.

Meerwaarde

Wij proberen een meerwaarde te worden voor Nederland Muziekland, een land waarin veel artiesten ondergewaardeerd worden. Wij hopen juist die artiesten meer bekendheid te geven door ze een onafhankelijk platform te bieden. Dit platform is niet afhankelijk van commerciele instellingen; zolang alles vrijwillig blijft, blijft onze beoordeling objectief en dat heeft Nederland nodig.

Onze voorwaarden

Muziek-recensies.nl krijgt een beperkt en kosteloos gebruik van copyright voor het uitsluitende gebruik van al het ingezonden materiaal voor onbepaalde tijd op cd-recensies.nl, cd-reviews.com, cdrecensies.nl, concert-recensies.nl, festivalverslagen.nl, lprecensies.nl, muziek-recensies.nl, musical-recensies.nl, vinyl-recensies.nl, vinylrecensies.nl. Teksten kunnen worden ingekort en/of taalkundig gecorrigeerd, zonder de strekking te wijzigen, waarover niet gecorrespondeerd kan worden. Afbeeldingen worden nooit gewijzigd  i.v.m. het intellectuele eigendom. Alle inzendingen van welke aard dan ook worden altijd volledig eigendom van www.cdrecensies.nl, met het copyright beperkt tot de al genoemde websites. Lees voor alle voorwaarden onze welkomstpagina.