Welkom bij concertrecensies.nl

Hier geven wij onze mening over een concert wat bezocht is door één van onze vrijwilligers. Die mening kan soms een "ongezouten" mening zijn want wij vertellen je echt wat wij er van vinden en ja, dat kan natuurlijk ook wel eens minder zijn. Ons oordeel is dat van deskundige leken (in ons team o.a. een artiestenmanager met meer dan 35 jaar ervaring; een radioprogramma-maker met meer dan 40 jaar ervaring; een ex-technicus van o.a. Normaal, Los Vast en diverse top100-orkesten)

JOUW OPTREDEN OP CONCERTRECENSIES.NL? DAT KAN!

In concert - Sven Ratzke, Tania Kross en het Metropole Orkest

U heeft het al een beetje kunnen lezen, ik was wéér in het Koninklijk Concertgebouw in Amsterdam. Daar traden Sven Ratzke, Tania Kross, en het Metropole Orkest op in een éénmalig concert genaamd Viva la diva. Een grandiose hulde aan de mannelijke en vrouwelijke diva's zoals Bertold Brecht, David Bowie, Marlene Dietrich, en Dame Shirley Bassey. Sven Ratzke is een gebóren entertainer, zoals hij worden ze niet gemaakt, ze worden zo geboren.

Hij komt van die trap, bespeelt meteen die héle uitverkochte grote zaal van het Koninklijk Concertgebouw, dwingt ons eigenlijk om Het Metropole Orkest een ovatie te geven omdat ze drie Grammy's hebben, hetgeen wij van harte deden natuurlijk, en zingt en danst fantastisch en heeft enorm veel humor.

Het plezier straalde óók van het Metropole Orkest af. En wàt een warme persoonlijkheid is het. Hij kondigde Tania Kross aan (óók zo'n warme persoonlijkheid, en die twee zijn al héél lang bevriend ) die onder een enorme ovatie de trap af kwam waarmee wij haar óók bedankten voor die héérlijke weken die wij hebben gehad met haar in De Beste Zangers, en dat moet ze óók hebben gevoeld. Ze gaf ons de héle avond een reprise van De Beste Zangers, ze ging de héle avond uit haar comfortzone, zong Shirley Bassey, maar óók Tina Turner's Proud Mary en samen met Sven, Bertold Brecht's Moon of Alabama en Marlene Dietrich's Ich bin von kopf fus auf liebe eingestellt.
Ze voelde zich óók niet te veel om bij Sven tussen zijn drie pràchtige backingvocals te gaan staan. En dàt alles met het prachtig spelende Metropole Orkest en een gewèldige dirigent die ik niet kende, en wiens naam mij nu helaas ontschiet. Maar het wàs een show, waar ze op Broadway van achterover zouden slaan. Dit kan zó in de Carnegie Hall in New York. Gràndioos! Ovaties, ovaties, ovaties in het Koninklijk Concertgebouw.