Left Lane Cruiser - Beck In Black

Dit is een verzamelaar; op de achterkant staat wel bij 6 titels aangetekend dat ze Previously unreleased zijn. Erg fijn dat dat erbij staat, want dan kan je beoordelen of de band een ontwikkeling doormaakt. En dat doen ze, op een hele prettige manier. De voorganger, Dirty Spliff Blues en de solo-cd van frontman Frederick “Joe” Evans IV heb ik ook beoordeeld. Wat me bij die platen tegenstond was het overmatige gebruik van distortion (oversturing) op zang en gitaren. Nu wordt dat gelukkig veel beter gedoseerd; dat kan ook komen doordat de eerder uitgebrachte nummers zijn geremastered.

Uit de meegestuurde info blijkt dat de originele drummer Brenn “Sausage Paw” Beck de nummers heeft uitgekozen van de albums van LLC zoals uitgebracht voor het label Alive. Okee, het staat er niet, maar het rommelt dus. Wanneer een ex-bandlid een verzamel-cd samenstelt dan is er dus ruzie geweest in de band en met de platenmaatschappij. Afwachten wat het vervolg zal zijn. Qua keuze en volgorde van de nummers lijkt het een haastklus te zijn geweest, want na nummer 2 t/m 10 aangehoord te hebben is de volgende, Maybe, een verademing. Muzikaal klopt het allemaal inmiddels wel bij deze mannen. De hillbilly punk-blues komt nog wel een keertje terug, maar de rest past uitstekend in het bluesidioom. Circus is zelfs een lekkere shufle. Hoogtepunt van de cd is Amy’s In The Kitchen; dat zou zelfs een single kunnen zijn. Ik hoop van ganser harte de mannen binnenkort in het live-circuit te signaleren!
Kijken wat de nieuwe drummer, Pete Dio, ervan bakt.