Uw bedrijfje heeft een reclame boost nodig? Dan bent u hier aan het juiste adres. Voor vriendschappelijke prijzen maken wij een reclamebanner en plaatsen die op onze site inclusief een link naar uw ei...
  • toartist visitekaart 2
    U bent programmeur van een podium of festival, of allebei? U heeft een artiest nodig die uw (bedrijfs)feest net dat extra tintje geeft? Bekijk op onze website voor welke artiesten en bands wij rechtst...
  • De weg naar succes gaat niet vanzelf! Als je een nieuwe cd hebt opgenomen begint het echte werk pas, het pluggen, airplay krijgen en op alle mogelijke manieren je nieuwe aanwinst onder ieders aandacht...
  • goldenoldiesdiscoparty
    De Golden Oldies Disco Party is gespecialiseerd in de jaren 70's, 80's, 90's en 00's. Feestje bouwen? Voor een schappelijke prijs verzorgen wij de muziek, gezelligheid troef! http://goldenoldiesdiscop...

Grace Vanderwaal - Just The Beginning

Grace Vanderwaal , een supertalent in wording.

Ze won twee  jaar geleden America's got talent, ik heb het hier over de toen 12 jarige Grace Vanderwaal. Aan haar achternaam kunt u al aflezen dat ze een amerikaanse moeder heeft, en een nederlandse vader. Simon Cowell voorspelde haar een grote toekomst, zij zou wel eens de tweede Taylor Swifft kunnen worden. Haar ster rees als een komeet omhoog en ze verscheen in alle grote televisieshows in Amerika, en had ook al een eigen show in Las Vegas.

Lees meer

Left Lane Cruiser - Beck In Black

Dit is een verzamelaar; op de achterkant staat wel bij 6 titels aangetekend dat ze Previously unreleased zijn. Erg fijn dat dat erbij staat, want dan kan je beoordelen of de band een ontwikkeling doormaakt. En dat doen ze, op een hele prettige manier. De voorganger, Dirty Spliff Blues en de solo-cd van frontman Frederick “Joe” Evans IV heb ik ook beoordeeld. Wat me bij die platen tegenstond was het overmatige gebruik van distortion (oversturing) op zang en gitaren. Nu wordt dat gelukkig veel beter gedoseerd; dat kan ook komen doordat de eerder uitgebrachte nummers zijn geremastered.

Lees meer

Imperial Crowns - The Calling

Is dat even lekker: Zomaar het nieuwe album van Jimmie Wood en zijn kornuiten in de mailbox! Mijn dag kan al niet meer stuk! Ben ik bevooroordeeld wanneer ik deze cd ga recenseren? Jazeker! Het artwork is alvast schitterend in stijl; daar is echt werk van gemaakt! (En wat lijkt David Hollestelle sprekend op Wood.) Mijn nieuwe speakerset op de pc is geen verkeerde investering geweest; het geheel knalt door mijn kantoor, om te beginnen met “I Gotta Right” (To Wear These Rock ‘n’Roll shoes).

Lees meer

St. Louis Slim - Desolated Track

Deze band staat al een aantal jaren in de top-10 van de Dutch Blues Foundation van meestgeboekte en performende bluesbands uit Nederland en met continu meer dan 45 optredens per jaar. Omdat dit ook nogal wat werk met zich meebrengt, waar de meeste muzikanten een gruwelijke hekel aan hebben, zocht drummer/bandleider Peter kok contact en verblijdde hij mijn brievenbuis met een schijf. Eerste kennismaking. Dertien nummers staan er op Desolated Track (uit 2015 alweer....), waarvan vier van eigen hand. De covers zijn o.a. van Big Mama Thornton en T-Bone Walker. Chicago dus. redelijk onbevangen begin ik te luisteren, maar ik zit al snel rechtop.

Lees meer

Van Dyck Inc. - Further On Up The Road

Meer dan 30 jaar geleden speelden er twee gitaristen uit Hamburg in een obscure blues-tent in Bremen, alwaar een schuchtere Hollander zich meldde, met de vraag of hij mee mocht zingen. Ik ga hier niet de hele avond beschrijven, maar bekende bands als de Backstreet Blues Band en JJ & The Shufle Kings waren het gevolg. Die Hollander was Nijmegenaar Jan rietdijk, die zijn heil in Duitsland had gezocht. Nu is daar, met een aantal van dezelfde muzikanten: Van Dyck Inc. Twee cd’s zijn er reeds uitgebracht, maar er wordt (helaas slechts) af en toe gespeeld. Of ik aan het laatste wat kan veranderen. Pfoeee.

Lees meer

Walter Broes & The Mercenaries - Movin’ Up

Walter Broes? Die van The Seatsniffers? Ja, die. The Seatsniffers zijn al weer even ter ziele, wat niet betekent dat Walter Broes, frontman, met zijn ziel onder de arm heeft gelopen. Hij heeft een stel kwalitatieve songs geschreven en goed geluisterd naar illustere voorgangers, om samen met The Mercenaries (contra-bassist Bas Vanstaen en slagwerker Lieven Declerq) een nieuwe start te maken. Ook zijn er een paar gastmuzikanten opgetrommeld, waaronder oud- Seatsniffer roel Jacobs op saxofoon. De zuidelijke invloeden spatten er vanaf; je hoort songs die in elke juke joint in de Mississippi delta de feestvreugde kunnen verhogen. Maar het geheel is nogal gladjes.

Lees meer

Mike Zito - Make Blues Not War

Veelbelovend hoesje, ijn gedaan dat ontwerp. Walter Trout doet mee als special guest, en ook Jason Ricci komt langs. Dat staat bij mij garant voor ijn gitaarwerk en onnavolgbare harmonicasolo’s. Producer is Tom Hambridge en het schijfje is uitgebracht door Ruf Records. Meer info heb ik niet, maar dit volstaat om goedgeluimd het ding op zijn plek te leggen. Ik ga hier niet de hele levensloop van Mike Zito blootleggen (dat heeft Walter Vanheuckelom al gedaan op: http://www.bluesmagazine.nl/recensie-mike-zitomake-blues-not-war/).

Lees meer

River Zydeco Band – Down The Line

“Café-zaal Het Vrolijcke Bockbier, met Karel, goedemiddag”
“Dag Karel. Je spreekt hier met Jo. Ik ben de manger van de River Zydeco Band.”
“Dat is fijn voor jou, Jo. Welke band zeg je???”
“De River Zydeco Band. Wij spelen al 25 jaar, door heel Europa. Ik vroeg me af of we een keer bij jou kunnen spelen?”
“Dat denk ik niet beste Jo. Want ik heb nog nooit van jullie gehoord, dus mijn publiek ook niet. Maar wat voor muziek maken jullie?”

Lees meer

Mark Pontin Group - Textures

Deze uit Wales afkomstige groep bestaat uit drie jonge honden, in de klassieke bezetting: drums, bas, gitaar, zang (bassist en drummer doen ook backingvocals) aangevuld met keyboard en zijn dit jaar al geboekt op diverse grote festivals in Engeland, tevens inalisten in de talentenjacht “British Blues Awards”. Het is echter spijtig om te zien dat er alleen UK tourdata gepland staan en (nog?) geen op het vasteland van europa. “Textures”, de laatste cd, maar eens aan een grondige luisterbeurt onderworpen en dat levert het volgende op: Opener “Outside Inside”: mwah, te moeilijk nummer om mee te beginnen.

Lees meer

Steve Hill - Solo Recordings Vol. 3

Steve Hill is een Canadese alles-kunner, die het begrip one-man band een aparte dimensie geeft. In zijn eentje speelt hij live zowel solo-gitaar als een redelijk volledige drumkit en uiteraard neemt hij de zang ook voor zijn rekening. Ook de produktie is eigen werk. Hill heeft eigenlijk al van alles gemaakt: hard-rock, country, folk en stonerrock, maar wel altijd doorspekt met zijn eerste muzikale liefde, de blues en dit is zijn negende album, met meest originals en een paar covers.

Lees meer

• 1
  • 2