Welkom bij muziek-recensies.nl!

Waarheen je ook wilt, als er een link is met recensies en muziek proberen wij je met de kortste route naar de juiste website te dirigeren.
Heb jij nog suggesties die hier ontbreken? Laat het ons weten via de contactbutton.
Vergeet ook niet even onze Spelregels door te nemen.

Veel plezier op je reis vanaf hier.
Het muziek-recensies.nl team

In concert - Sven Ratzke, Tania Kross en het Metropole Orkest

U heeft het al een beetje kunnen lezen, ik was wéér in het Koninklijk Concertgebouw in Amsterdam. Daar traden Sven Ratzke, Tania Kross, en het Metropole Orkest op in een éénmalig concert genaamd Viva la diva. Een grandiose hulde aan de mannelijke en vrouwelijke diva's zoals Bertold Brecht, David Bowie, Marlene Dietrich, en Dame Shirley Bassey. Sven Ratzke is een gebóren entertainer, zoals hij worden ze niet gemaakt, ze worden zo geboren.

Hij komt van die trap, bespeelt meteen die héle uitverkochte grote zaal van het Koninklijk Concertgebouw, dwingt ons eigenlijk om Het Metropole Orkest een ovatie te geven omdat ze drie Grammy's hebben, hetgeen wij van harte deden natuurlijk, en zingt en danst fantastisch en heeft enorm veel humor.

Het plezier straalde óók van het Metropole Orkest af. En wàt een warme persoonlijkheid is het. Hij kondigde Tania Kross aan (óók zo'n warme persoonlijkheid, en die twee zijn al héél lang bevriend ) die onder een enorme ovatie de trap af kwam waarmee wij haar óók bedankten voor die héérlijke weken die wij hebben gehad met haar in De Beste Zangers, en dat moet ze óók hebben gevoeld. Ze gaf ons de héle avond een reprise van De Beste Zangers, ze ging de héle avond uit haar comfortzone, zong Shirley Bassey, maar óók Tina Turner's Proud Mary en samen met Sven, Bertold Brecht's Moon of Alabama en Marlene Dietrich's Ich bin von kopf fus auf liebe eingestellt.
Ze voelde zich óók niet te veel om bij Sven tussen zijn drie pràchtige backingvocals te gaan staan. En dàt alles met het prachtig spelende Metropole Orkest en een gewèldige dirigent die ik niet kende, en wiens naam mij nu helaas ontschiet. Maar het wàs een show, waar ze op Broadway van achterover zouden slaan. Dit kan zó in de Carnegie Hall in New York. Gràndioos! Ovaties, ovaties, ovaties in het Koninklijk Concertgebouw.

Muziek-recensies.nl in het kort

Ons Bedrijf

Ons bedrijf heeft geen werknemenrs, alleen vrijwilligers. Het is ook geen echt bedrijf want er is geen verdienmodel. Wij waren echter van mening dat er in Nederland nog geen onafhankelijk platform was waar alle muziekstijlen neutraal beoordeeld worden. Misschien zijn ze er wel maar wij kennen ze niet. In ieder geval zijn wij niet bevooroordeeld voor welk genre dan ook. En dat telt!

Ons Doel

Dat is eigenlijk hierboven al beschreven, we streven ernaar om iedereen zijn product te laten beoordelen door (semi)leken. Onze vrijwilligers zijn voorzien van de nodige ervaring op muziekgebied en geven een zo objectieve mening als mogelijk is, straight to the point. Ook als het ons persoonlik niet bevalt dan proberen wij voor de liefhebbers toch een aantrekkelijke column te schrijven.

Ons Team

Ons team bestaat op dit moment o.a. uit een artiestenmanager met meer dan 35 jaar ervaring; een radioprogramma-maker met meer dan 40 jaar ervaring; een ex-technicus van o.a. Normaal, Los Vast en diverse top100-orkesten)
Heb jij enig gevoel met muziek en schrijven, wordt dan vrijwillger bij ons. Je hoeft geen ervaring te hebben met schrijven, dat leer je op den duur vanzelf wel, het enige wat telt is dat je gewoon een eigen mening hebt als je luistert naar een cd.

Meerwaarde

Wij proberen een meerwaarde te worden voor Nederland Muziekland, een land waarin veel artiesten ondergewaardeerd worden. Wij hopen juist die artiesten meer bekendheid te geven door ze een onafhankelijk platform te bieden. Dit platform is niet afhankelijk van commerciele instellingen; zolang alles vrijwillig blijft, blijft onze beoordeling objectief en dat heeft Nederland nodig.

Onze voorwaarden

Muziek-recensies.nl krijgt een beperkt en kosteloos gebruik van copyright voor het uitsluitende gebruik van al het ingezonden materiaal voor onbepaalde tijd op cd-recensies.nl, cd-reviews.com, cdrecensies.nl, concert-recensies.nl, festivalverslagen.nl, lprecensies.nl, muziek-recensies.nl, musical-recensies.nl, vinyl-recensies.nl, vinylrecensies.nl. Teksten kunnen worden ingekort en/of taalkundig gecorrigeerd, zonder de strekking te wijzigen, waarover niet gecorrespondeerd kan worden. Afbeeldingen worden nooit gewijzigd  i.v.m. het intellectuele eigendom. Alle inzendingen van welke aard dan ook worden altijd volledig eigendom van www.cdrecensies.nl, met het copyright beperkt tot de al genoemde websites. Lees voor alle voorwaarden onze welkomstpagina.