Welkom bij muziek-recensies.nl!

Waarheen je ook wilt, als er een link is met recensies en muziek proberen wij je met de kortste route naar de juiste website te dirigeren.
Heb jij nog suggesties die hier ontbreken? Laat het ons weten via de contactbutton.
Vergeet ook niet even onze Spelregels door te nemen.

Veel plezier op je reis vanaf hier.
Het muziek-recensies.nl team

In concert - Vanessa da Mata en Daniël Jobim in de Doelen

Gisteravond hadden mijn man Quan en ik het voorrecht om aanwezig te zijn in de Grote Zaal van De Doelen in Rotterdam bij Brasil Sinfônico, een brasiliaans concert met de gewèldige brasiliaanse zangeres Vanessa da Mata, en Daniël Jobim (jawèl, de kleinzoon van Antonio Carlos Jobim) eveneens gewèldig, maar zingt nèt als zijn grootvader deed héél zacht, en begeleid zichzelf, óók eveneens als zijn grootvader deed, aan de piano. Het concert was gewijd áán Antonio Carlos Jobim, die zijn héle leven al gewoon Tom werd genoemd.

Ik ben een gróót bewonderaar van zijn muziek, en het werd óók nog eens begeleid door het wèrkelijk pràchtig spelende Rotterdams Philharmonisch Orkest gedirigeerd door de jonge brasiliaanse dirigente Simone Menezes, die bij dit prachtige orkest zóveel respect heeft afgedwongen, dat we haar vàst vaker zullen zien en horen. Een héle avond Jobim, op één fantastisch stuk van Heitor Villa-Lobos na, héérlijk!!!!!!!!!!

Èn het kwam àllemaal voorbij, Saudade do Brasil, Luiza, Bonita, Lost hope, Chega de Saudade, Chovendo na Roseira, How insensitive, Two kites, Eu sei que vou te amar, Wave, One note samba, Desafinado, Estrada do sol, Dindi, Correnteza, Fotogravia, Valse, Carota de Ipanema (The girl from Ipanema), en Corcovado. Héérlijk, héérlijk, héérlijk.
Een homage aan deze grote, in 1994 véél te jong (nog nèt geen 67 jaar) gestorven componist wiens werk door zóvele groten, natuurlijk Joao Gilberto, maar óók Astrud Gilberto, Stan Getz, Ella Fitzgerald, Frank Sinatra, Sarah Vaughan, Rita Reys etc. werd uitgevoerd. En het wordt nu 23 jaar ná zijn dood nog steeds uitgevoerd, en dáár was gisteravond een fantàstische afspiegeling van. En op onderstande video ziet u hemzelf nog, dus 8 jaar vóór zijn véél te vroege dood, maar dan hoort u wèl zo ongeveer de songs die wij gisteravond óók hebben gehoord en gezien, op zó'n fantastische manier, in de Grote Zaal van De Doelen in Rotterdam. Het was voor Vanessa da Mata, en Daniël Jobim de éérste keer dat ze in Nederland optraden. En alle arrangementen waren van Claus Ogerman, die Antonio Carlos Jobim's hof-arrangeur was, en óók die van Joao Gilberto. Hij heeft óók die pràchtige Francis Albert Sinatra en Antonio Carlos Jobim plaat gearrangeerd èn óók gedirigeerd. Dus u ziet, het was niet gering wat wij gisteravond hebben mogen meemaken.

Muziek-recensies.nl in het kort

Ons Bedrijf

Ons bedrijf heeft geen werknemenrs, alleen vrijwilligers. Het is ook geen echt bedrijf want er is geen verdienmodel. Wij waren echter van mening dat er in Nederland nog geen onafhankelijk platform was waar alle muziekstijlen neutraal beoordeeld worden. Misschien zijn ze er wel maar wij kennen ze niet. In ieder geval zijn wij niet bevooroordeeld voor welk genre dan ook. En dat telt!

Ons Doel

Dat is eigenlijk hierboven al beschreven, we streven ernaar om iedereen zijn product te laten beoordelen door (semi)leken. Onze vrijwilligers zijn voorzien van de nodige ervaring op muziekgebied en geven een zo objectieve mening als mogelijk is, straight to the point. Ook als het ons persoonlik niet bevalt dan proberen wij voor de liefhebbers toch een aantrekkelijke column te schrijven.

Ons Team

Ons team bestaat op dit moment o.a. uit een artiestenmanager met meer dan 35 jaar ervaring; een radioprogramma-maker met meer dan 40 jaar ervaring; een ex-technicus van o.a. Normaal, Los Vast en diverse top100-orkesten)
Heb jij enig gevoel met muziek en schrijven, wordt dan vrijwillger bij ons. Je hoeft geen ervaring te hebben met schrijven, dat leer je op den duur vanzelf wel, het enige wat telt is dat je gewoon een eigen mening hebt als je luistert naar een cd.

Meerwaarde

Wij proberen een meerwaarde te worden voor Nederland Muziekland, een land waarin veel artiesten ondergewaardeerd worden. Wij hopen juist die artiesten meer bekendheid te geven door ze een onafhankelijk platform te bieden. Dit platform is niet afhankelijk van commerciele instellingen; zolang alles vrijwillig blijft, blijft onze beoordeling objectief en dat heeft Nederland nodig.

Onze voorwaarden

Muziek-recensies.nl krijgt een beperkt en kosteloos gebruik van copyright voor het uitsluitende gebruik van al het ingezonden materiaal voor onbepaalde tijd op cd-recensies.nl, cd-reviews.com, cdrecensies.nl, concert-recensies.nl, festivalverslagen.nl, lprecensies.nl, muziek-recensies.nl, musical-recensies.nl, vinyl-recensies.nl, vinylrecensies.nl. Teksten kunnen worden ingekort en/of taalkundig gecorrigeerd, zonder de strekking te wijzigen, waarover niet gecorrespondeerd kan worden. Afbeeldingen worden nooit gewijzigd  i.v.m. het intellectuele eigendom. Alle inzendingen van welke aard dan ook worden altijd volledig eigendom van www.cdrecensies.nl, met het copyright beperkt tot de al genoemde websites. Lees voor alle voorwaarden onze welkomstpagina.